Понад рік тому постановою від 17.04.2019 р. №328 Кабінет Міністрів України дав старт запровадженню в Україні Електронного реєстру листків непрацездатності. Цією постановою уряд визначив для Міністерства охорони здоров’я, Пенсійного фонду та Фонду соціального страхування певні вказівки та строки, необхідні для впровадження реєстру.
Як свідчать висновки експертів, найкраще з завданням впорався Пенсійний фонд України. На основі унікальної бази відомостей про застрахованих осіб на вебпорталі Фонду створені електронні кабінети закладів охорони здоров’я (лікарів), страхувальників (роботодавців) і застрахованих осіб.
Зменшення кількості фальсифікацій, економія часу та усунення зайвих паперів – така мета впровадження електронних віртуальних листків непрацездатності.
Страхувальники, які мають електронні підписи, уже можуть протестувати нову систему. Вона функціонуватиме наступним чином:
- Лікар, який відкриває лікарняний лист, робить це в електронній системі і підписує його своїм КЕП (електронним підписом).
- Інформація через реєстр Пенсійного фонду автоматично передається до Фонду соціального страхування та роботодавцю, який може ознайомитися з нею в особистому кабінеті на вебпорталі ПФУ.
Тобто, для того, щоб мати доступ до електронних листів непрацездатності співробітників, підприємство повинно зареєструватися на на порталі ПФУ (https://portal.pfu.gov.ua). Після реєстрації роботодавцю буде доступна інформація по співробітниках, які працюють у нього за основним місцем роботи, зокрема:
- номер лікарняного;
- дата відкриття;
- дата закриття;
- ІПН застрахованого;
- ПІБ застрахованого;
Повний відхід від паперових лікарняних планується поступово, а поки що рекомендуємо роботодавцям підготуватися до впровадження електронного листа непрацездатності та зареєструватися на вебпорталі Пенсійного фонду України.
Електронний реєстр лікарняних листів уже працює, і вже зараз зареєстрований роботодавець може подивитися інформацію за листками непрацездатності своїх співробітників, а також сформувати заявку-розрахунок за лікарняним.