Статтею 3 Закону України від 19 листопада 1992 року № 2801-XII «Основи законодавства України про охорону здоров’я», із змінами та доповненнями, визначено, що послуга з медичного обслуговування населення (медична послуга) – це послуга, що надається пацієнту закладом охорони здоров’я або фізичною особою – підприємцем, яка зареєстрована та одержала в установленому законом порядку ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, та оплачується її замовником.
Замовником послуги з медичного обслуговування населення можуть бути держава, відповідні органи місцевого самоврядування, юридичні та фізичні особи, у тому числі пацієнт.
Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) та програмних РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
Дія Закону № 265 поширюється на всіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Отже, Закон № 265 не визначає обмежень щодо видів економічної діяльності суб’єктів господарювання, а Податковий кодекс України регулює питання сфери застосування РРО та/або програмних РРО відповідно до певних видів економічної діяльності.
Спілкуйтесь з податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX» https://t.me/infoTAXbot
Більше інформації на офіційних сторінках у соціальній мережі Фейсбук:
Державна податкова служба України https://www.facebook.com/TaxUkraine
та ДПС у Полтавській області https://www.facebook.com/tax.poltava/ Підписуйтесь на канали інформування ДПС Телеграм https://t.me/tax_gov_ua Державна податкова служба УкраїниYou Tube youtube.com/TaxUkraine
Головне управління ДПС у Полтавській області
Переваги застосування програмних РРО над класичними касовими апаратами
Платники податків під час розрахунків із споживачами починаючи з 01 серпня 2020 року поряд з традиційними РРО можуть застосовувати програмні РРО (далі – ПРРО).
Нормами Закону України від 20 вересня 2019 року № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та інших законів України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг» (далі – Закон № 128-IX) передбачено запровадження ПРРО.
ПРРО має чимало переваг перед класичними, а саме:
– вільний вибір для суб’єкта господарювання;
– відсутність посередників (еквайєра, ЦСО);
– відсутність експертизи для комерційних програмних РРО;
– пристосовність для будь-якого пристрою, що підтримує операційну систему Windows, Android;
– онлайн реєстрація в контролюючому органі;
– виключно електронний документообіг;
– безкоштовність (програмне рішення ДПС).
Реєстрація та застосування ПРРО здійснюється відповідно до Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547», згідно з яким реєстрація ПРРО та обмін документами між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу здійснюється виключно на підставі електронних документів з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів. Щоб зареєструвати ПРРО необхідно подати заяву про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою №1-ПРРО. Суб’єкти господарювання можуть зареєструвати ПРРО використавши безкоштовне програмне рішення, яке розміщено на вебсайті ДПС України у банері «Програмні РРО» за посиланням https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/. Там же у банері, розміщені нормативно – правові акти, відео уроки щодо процедури реєстрації ПРРО, отримання електронних ключів у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг ДПС, інструкції щодо заповнення та подання форм, інформаційні повідомлення щодо оновлення версій безкоштовних програмних рішень, контакти відповідальних осіб податкової служби, які надають роз’яснення з вище зазначених питань.
Звільнення від сплати єдиного соціального внеску
Згідно Закону України від 13 травня 2020 року №592-IX “Про внесення змін до Закону України “Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування” з 1 січня 2021 року
визначено, що фізичні особи – підприємці або особи, які провадять незалежну професійну діяльність та одночасно мають основне місце роботи, звільняються від сплати за себе єдиного внеску за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок у розмірі не менше мінімального. Зазначаємо, що податкові органи мають доступи до персоніфікованих відомостей про заробітну плату застрахованих осіб, тому подавати будь-якого виду заяви чи повідомлення таким підприємцям або самозайнятим особам не потрібно.
Разом з тим акцентуємо увагу на те, що платник має право прийняти рішення про добровільну сплату єдиного внеску у розмірі більшому за мінімальний.