Впевнено крокуємо в ногу з часом!

Система освіти постійно розвивається: впроваджуються нові методи роботи, інтерактивні заняття, комп’ютеризація, відкритий доступ школярів до інтернет-ресурсів тощо. У нашій школі застосовуються різні інформаційно-комунікативні системи та проводиться підвищення кваліфікації педагогів. «Крокувати в ногу з часом» – кредо нашого закладу. Цього вимагає сучасне мислення учнів та навчання в умовах карантину.

Білоцерківська ЗОШ І-ІІІ ступенів, у зв’язку із запровадженням в січні 2021 року локдауну по всій території України та забороною відвідувати навчальні заклади, тимчасово перейшла на навчання з використанням дистанційних технологій. Перед педагогічним колективом постало питання: як ефективно та максимально зручно організувати навчальний процес? Врахувавши минулорічний досвід навчання в умовах карантину та запити батьків, ми вирішили розпочати використання електронного журналу в своїй роботі.

У 2020 році Міністерство освіти і науки України розпочало проєкт з пілотування безкоштовного програмного забезпечення для створення та ведення шкільних електронних журналів та щоденників. Нове програмне забезпечення розроблено на базі державної модульної системи АІКОМ (раніше ДІСО), яка відома багатьом освітянам як інструмент зі збору освітньої статистики. Система має доволі зручний та зрозумілий інтерфейс. Дослухавшись до рекомендацій МОН України, наша школа була успішно зареєстрована на порталі електронних класних журналів та щоденників NZ.UA.

Таке рішення, в першу чергу, дозволило об’єднати всіх учасників навчально-виховного процесу в єдине комунікаційне та освітнє середовище (в кожного учня та вчителя є логін і пароль для входу в систему), а безпосередньо сам проєкт надав нам низку зручних та корисних сервісів. Насамперед – прозорість оцінювання учнів. Учитель, поставивши оцінку в журнал, може написати коментар до неї. Автоматично ця інформація буде відображатись у щоденнику учня. Педагоги можуть вказувати вид уроку (контрольна, практична, вірш напам’ять, тощо). Журнал «допоможе» вчителю швидко вивести тематичну чи семестрову оцінку (програма це робить автоматично). Класний керівник має можливість постійно переглядати успішність та стан відвідування учнів свого класу. Надзвичайно корисною виявилася функція «Дистанційне завдання», на яке учні можуть дати відповідь прямо в системі.

Для вихованців нашого закладу електронний щоденник – незамінна річ, адже тепер є онлайн-доступ до розкладу занять та змісту всіх домашніх завдань, а для батьків він став «справжнім другом», оскільки упродовж дня вони можуть отримувати повноцінну інформацію про свою дитину – успішність, відвідування уроків та коментарі вчителів.
Окрім ведення журналу можна скористатися й деякими соціальними функціями. В розділі «Профіль» можна завантажити свою особисту фотографію, створювати фотоальбоми, залишати записи у «Статусі» профілю, які можуть побачити інші користувачі. Є можливість переглянути друзів, знайти і додати нових та написати їм повідомлення.

Система адаптована під мобільний телефон. Працювати та навчатися за допомогою цієї платформи – швидко, доступно, зручно!

Чепракова Світлана Костянтинівна:

«Мені, як мамі двох дітей, інколи складно проконтролювати навчальний процес та досягнення доньок. Якби була можливість бачити шкільний журнал, коли є бажання, то було б супер! Це дозволить вчасно контролювати успішність дитини, реагувати на пропуски та неуважність у навчальному процесі».

Михайлович Леся, учениця 7 класу:

«Це чудова платформа, на яку нещодавно перейшла наша школа. Дистанційний процес навчання став ще цікавішим та ефективнішим, адже я з легкістю знаходжу домашнє завдання з будь-якого навчального предмета, можу контролювати свої досягнення. А особливо важливо те, що я завчасно можу бачити з якого предмету мені потрібно трішки «підтягнути» свої успіхи. Цікавинкою для мене стало те, що я можу знаходити друзів та спілкуватися з ними, як в соціальних мережах».

Відповідно до «Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти», дистанційне навчання – організація освітнього процесу в умовах віддаленості один від одного його учасників та їх, як правило, опосередкованої взаємодії в освітньому середовищі, яка функціонує на базі сучасних освітніх, інформаційно-комунікаційних (цифрових) технологій; при цьому не менше 30 відсотків навчального часу, передбаченого освітньою програмою закладу освіти, організовується в синхронному режимі (онлайн). Перед школою постало питання – як максимально ефективно організувати проведення уроків, відповідно до вимог? На педагогічній раді всі працівники підтримали пропозицію, щоб обрати застосунок «Skype» як середовище онлайн-спілкування та 50% навчального часу, відповідно до розкладу, проводити в синхронному режимі. Вся необхідна інформація була розміщена на сайті закладу, а також класні керівники додатково провели бесіди з батьками та учнями щодо організації навчального процесу.

Закладом освіти також було проведено анкетування батьків, з метою оцінки якості організації дистанційного навчання та визначення ефективності роботи з електронним щоденником. Результати опитування свідчать, що проблем з користуванням програмою майже не виникало та більшість респондентів «за» подальше впровадження електронного журналу в навчальний процес. Дослідження також показало, що рівень організації дистанційного навчання та роботи вчителів, на думку батьків, знаходиться на високому та достатньому рівнях.

Наразі всі вчителі виставляють оцінки не лише в паперовий класний журнал, але й ведуть електронний аналог, тому іноді не мають змоги зробити це вчасно. Школа підключена до мережі Інтернет, але не вистачає технічного забезпечення, щоб повністю цифровізувати навчальний процес. Для того, щоб спробувати вирішити цю проблему Білоцерківська школа І-ІІІ ступенів долучилася до проєкту “Прокачай школу”, який організовують ГС “Освіторія” у партнерстві з телекомунікаційною компанією Deltahost. У межах акції щонайменше 12 навчальних закладів протягом 2021 року отримають технологічні подарунки, зокрема інтерактивні дошки, планшети, ноутбуки. Загальний кошторис подарунку для однієї школи становить 30 тисяч гривень. Наша мета – 8 планшетів для повного переходу на електронний журнал.

Прогрес не можна зупинити. Рано чи пізно ми прийдемо до повної відмови від паперових носіїв інформації. Організація навчання в такому форматі зручніша та мобільніша, а також допоможе батькам краще комунікувати із закладом, в якому навчається дитина. Можна сміливо сказати, що електронний журнал підвищує для учня мотиваційну роль оцінки, а батькам надає змогу контролювати досягнення дитини! Дуже хотілося б, щоб кожний педагог мав технічні можливості використовувати його на всі 100% у навчально-виховному процесі!

Заступник директора
Білоцерківської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Л. А. Дорофей